Надіслати заявку

Наші Публікації

Ділимося своїм досвідом та цікавими думками.

Скролл сайту та увага

Головна поведінка користувача, яка змінилося з перших днів існування Інтернету, це тенденція до прокручування.

Поведінка людей досить стабільно, і рекомендації по юзабіліті рідко змінюються з часом. Але одне поведінку користувача, яке змінилося з перших днів існування Інтернету, це тенденція до прокручування. На початку користувачі рідко прокручували вертикально; але до 1997 року, коли довгі сторінки стали звичайним явищем, більшість людей навчилися прокручувати. Проте, інформація вище згину як і раніше привертала до себе найбільшу увагу: навіть у 2010 році наші дослідження з відстеженням очей показали, що 80% часу перегляду користувачів було витрачено вище згину.

З 2010 року, з появою адаптивного дизайну і мінімалізму, багато дизайнерів звернулися до довгих сторінок (що охоплює кілька «екранів») з негативним простором. Прийшов час знову запитати, чи змінилася поведінка користувачів через популярність цих тенденцій в веб-дизайні.

Про дослідження

Щоб відповісти на це питання, ми проаналізували координати x, y понад 130 000 очних фіксацій на екрані 1920 × 1080. Ці фіксації були від 120 учасників, які були частиною нашого недавнього дослідження, в якому брали участь тисячі сайтів з самих різних секторів і галузей. У цьому дослідженні ми зосередили наш аналіз на широкому спектрі призначених для користувача завдань, що охоплюють різні сторінки і галузі, включаючи новини, електронну торгівлю, блоги, актуальні питання та енциклопедичні сторінки. Нашою метою було аналізувати окремі сайти, а скоріше охарактеризувати загальний діапазон поведінки користувачів.

Ми порівняли ці останні дані з даними, отриманими в нашому попередньому дослідженні відстеження руху очей на моніторах 1024 × 768.

Результати дослідження

Між нашими дослідженнями відбулися дві зміни: (а) великі екрани; і (b) нові тенденції веб-дизайну з можливими адаптаціями на стороні користувачів. Ми не можемо відокремити один від одного відносний вплив цих двох змін, але це не має значення, оскільки обидва вони обумовлені часом, і ми не можемо скасувати жодна, навіть якби захотіли.

У нашому останньому дослідженні користувачі витрачали близько 57% свого часу перегляду сторінок вище згину. 74% часу перегляду було витрачено в перших двох екранах, до 2160 пікселів. (Цей аналіз не враховує максимальну довжину сторінки - результат може бути через коротку довжини сторінки або через те, що люди здаються після перших двох показів контенту.)

Ці результати сильно відрізняються від тих, про які повідомлялося в нашій статті 2010 года: там 80% часу перегляду становили фіксації над згином. Проте, картина різкого зниження уваги після згину залишається такою ж в 2018 році, як і в 2010 році.

Зрозуміло, що не кожна сторінка має однакову довжину. Щоб визначити, як люди ділять свої записи по сторінці (незалежно від довжини сторінки), ми розбиваємо сторінки на 20% сегментів (тобто одну п'яту кожної сторінки). На звичайних веб-сайтах більше 42% часу перегляду доводилося на верхні 20% сторінки, а більше 65% часу проводилося на верхніх 40% сторінки. На сторінках результатів пошуку (SERP), які ми не виділяли в результатах 2010 року, 47% часу перегляду було витрачено на верхніх 20% сторінки (і більше 75% на верхніх 40%) - ймовірно, відображення тенденції користувачів дивитися тільки на кращі результати.

Якщо ми подивимося тільки на вміст вище згину - в межах першого екрану - інформація в верхній частині екрану отримала більше уваги, ніж інформація в нижній частині. Більше 65% часу перегляду над згином було зосереджено у верхній половині області перегляду. У пошуковій видачі верхня половина першого екрану отримала більше 75% часу перегляду вище згину. (Це стара істина, але варто повторити: будьте № 1 або № 2 в Google, або ви навряд чи існуєте в Інтернеті. Довірливість Google залишається такою ж сильною, як коли ми ідентифікували це поведінка користувача, 10 років тому.)

Сканування і читання шаблонів

Ми бачили, що контент над згином отримав найбільшу увагу (57% часу перегляду); другий екран контенту отримав близько третини цього (17% часу перегляду); залишилися 26% були розподілені по довгому хвосту. Іншими словами, чим ближче частина інформації знаходиться до верхньої частини сторінки, тим вище ймовірність її прочитання.
Індивідуальні зразки читання підтверджують цей висновок. Багато користувачів використовують F-шаблон, коли вони сканують сторінку, зміст якої не є добре структурованим - вони прагнуть більш уважно подивитися на текст, поміщений близько до верхньої частини сторінки (перші кілька абзаців тексту), а потім витрачають все менше і менше фіксацій і часу на інформацію, яка з'являється на сторінці.

Навіть при наявності списків або інформації, представленої в структурованому вигляді, люди використовують більше очей (і, отже, час читання) для верхньої частини сторінки, оскільки їм необхідно зрозуміти, як організована сторінка. Як тільки вони це роблять, вони, як правило, дуже ефективно зосереджуються лише на інформації, що має відношення до поставленого завдання, тим самим витрачаючи набагато менше уваги (і, отже, часу перегляду) на контент, розміщений далі зверху.

Наслідки

  • З огляду на, що користувачі витрачають більше часу на перегляд у верхній частині сторінки, особливо у верхній частині сторінки, ось деякі речі, які ви повинні мати на увазі:
  • Зарезервуйте верхню частину сторінки для високопріоритетного контенту: ключові ділові і призначені для користувача цілі. Нижні частини сторінки можуть містити вторинну або пов'язану інформацію. Тримайте основні CTA вище згину.
  • Використовуйте відповідний стиль шрифту, щоб привернути увагу до важливого контенту: користувачі використовують такі елементи, як заголовки і жирний текст, щоб визначити, коли важлива інформація, і знайти нові сегменти контенту. Переконайтеся, що ці елементи візуально помітні і мають однаковий стиль для всього сайту, щоб користувачі могли легко їх знайти.
  • Остерігайтеся фальшполов, які все частіше зустрічаються в сучасному мінімалістському дизайні. Ілюзія повноти може перешкодити прокручуванні. Увімкніть підписи (наприклад, обрізаний текст), щоб повідомити людям, що під згином є контент.
  • Протестуйте свій дизайн з представницькими користувачами, щоб визначити «ідеальну» довжину сторінки та переконайтеся, що інформація, яку хочуть користувачі, легко проглядається.

Інші публікації

Наш блог

Клікабельний номер телефону на сайті

Як правильно зробити html посилання на номер телефону?

Різниця між шаблоном і сайтом на замовлення

Яка різниця між сайтом створеним на шаблоні і розроблених з нуля під Вашу компанію.

Популярні digital-професії

З кожним роком все наше життя все більше і більше переходить в цифровий формат. Безумовно пандемія посприяла прискоренню переходу всього в цифрову реальність.
Facebook YouTube Instagram Viber Telegram
Please wait