Надіслати заявку

Наші Публікації

Ділимося своїм досвідом та цікавими думками.

Ментальні моделі

Ментальні моделі є одним з найбільш важливих понять взаємодії людини з комп'ютером (HCI).

Дійсно, ми витратили багато часу на висвітлення їх наслідків для дизайну в нашому денному навчальному курсі за принципами призначеного для користувача інтерфейсу.

Тут я приведу декілька прикладів з наших досліджень юзабіліті. Не випадково використання конкретних прикладів часто допомагає людям зрозуміти абстрактні поняття (такі як «ментальні моделі»).

Однак, ви повинні страждати від однієї теорії - визначення ментальних моделей. Ментальна модель - це те, що користувач думає про систему під рукою.

Зверніть увагу на два важливі елементи цього визначення:

Ментальна модель заснована на переконаннях, а не на фактах: тобто це модель того, що користувачі знають (або думають, що знають) про таку систему, як ваш сайт. Сподіваємося, що мислення користувачів тісно пов'язане з реальністю, тому що вони засновують свої прогнози про систему на своїх ментальних моделях і, таким чином, планують свої майбутні дії на основі того, як ця модель передбачає відповідний курс. Для проектувальників головним завданням є зробити так, щоб для користувача інтерфейс досить добре відбивав основну природу системи, щоб користувачі формували досить точні (і, отже, корисні) ментальні моделі.

У кожного окремого користувача є своя ментальна модель. Ментальна модель є внутрішньою для мозку кожного користувача, і різні користувачі можуть створювати різні ментальні моделі одного і того ж призначеного для користувача інтерфейсу. Крім того, однією з великих дилем юзабіліті є загальний розрив між ментальними моделями дизайнерів і користувачів. Оскільки дизайнери знають занадто багато, вони формують прекрасні ментальні моделі своїх власних творінь, змушуючи їх повірити, що кожна функція проста для розуміння. Ментальні моделі призначеного для користувача інтерфейсу користувача, ймовірно, будуть дещо недосконалими, що зробить більш імовірним, що люди будуть робити помилки і знаходять дизайн набагато більш складним у використанні.

Нарешті, ментальні моделі постійно змінюються, тому що вони вбудовані в мозок, а не зафіксовані у зовнішньому середовищі. Додатковий досвід роботи з системою може, очевидно, змінити модель, але користувачі можуть також оновити свої ментальні моделі, грунтуючись на стимулах з інших джерел, таких як спілкування з іншими користувачами або навіть застосування уроків з інших систем.

Ментальна модель інерції

Netflix - це служба замовлення поштою для прокату фільмів на DVD. Однак Netflix працює не так, як звичайні сайти електронної комерції, що викликало проблеми, коли ми протестували його з новими користувачами в нашому проекті на предмет зручності використання відомих сайтів:

Коли користувачі додавали фільм в свою «чергу» Netflix, вони використовували ментальну модель кошика покупок електронної комерції, щоб передбачити, що станеться: нічого. Додавання товару в кошик не приводить до отримання цього товару поштою. Спочатку ви повинні пройти перевірку і підтвердити, що ви хочете.

Насправді, однак, Netflix негайно відправить вам поштою DVD, який знаходиться на вершині черзі. Пізніше, коли ви відправите його поштою, вони відправлять вам наступний фільм у вашій черзі, без необхідності заходити на сайт і робити що-небудь. Ось чому вони мають функцію «черги» замість стандартного кошика покупок.

У ментальних моделях користувачів є велика інерція: речі, які добре знайомі людям, схильні дотримуватися, навіть коли це марно. Одне це, безумовно, аргумент на користь того, щоб бути консервативним і не придумувати нові стилі взаємодії.

З іншого боку, іноді вам потрібно вводити нововведення, але найкраще робити це тільки в тих випадках, коли новий підхід явно значно перевершує старі, добре відомі способи. Netflix, очевидно, є успішною компанією, і її інновації, спрямовані на те, щоб відправляти клієнтам постійний потік фільмів з черги, були основною причиною цього успіху.

Коли ви робите щось нове в Інтернеті, ви стикаєтеся з величезною проблемою дизайну: як ви поясните нову концепцію, щоб у користувачів був реальний шанс побудувати правильну інтелектуальну модель сайту?

Дивно, як одна помилка може перешкодити користувачам протягом усього сеансу і змусити їх систематично невірно тлумачити все, що відбувається на сайті. Через невдачі за невдачею вони ніколи не ставлять під сумнів свої основні припущення. Це ще один аргумент на користь відповідності існуючим очікуванням користувачів, коли це можливо. Якщо ви цього не зробите, переконайтеся, що ви чітко пояснюєте, що ви робите, і в той же час розумієте, що зіткнулися з додатковою проблемою небажання користувачів читати дуже багато.

Змішані психічні моделі

Багато проблем юзабіліті, які ми спостерігаємо в дослідженнях, пов'язані з тим, що користувачі мають змішані ментальні моделі, які плутають різні частини системи.

Наприклад, слово «Google» зазвичай є найпопулярнішим запитом в інших пошукових системах, а такі слова, як «Yahoo» і «Bing», високо оцінюються в Google. Чому, о, чому люди шукають веб-сайт, якщо вони вже знають його назву? Чому б просто не ввести, скажімо, www.bing.com в поле URL?

Причина в тому, що багато користувачів ніколи не формували точну модель того, як «поля введення» на їх екрані функціонують. Коли вони вводять речі в коробку, вони іноді потрапляють туди, куди хочуть. Що друкувати, де і як саме функціонує кожен блок введення, часто не в їх компетенції.

Нездатність розрізняти схожі поля введення є основною причиною, по якій керівництво уникає використання декількох функцій пошуку. Коли веб-сайт або інтранет мають кілька пошукових систем на одній сторінці, користувачі часто не знають різниці. Вони введуть свій запит в будь-яке поле, яке їм подобається, і припустимо, що на сайті немає відповіді, якщо нічого не повернеться. (Насправді, вони могли використовувати спеціалізований пошук, який не охоплював всі.)

Єдиний виняток з цього правила полягає в тому, що бажано проводити окремий пошук в інтрамережі для каталогу співробітників, оскільки в ментальних моделях більшості користувачів пошук контактних даних колеги не є «пошук». Це пошук людини, а не пошук інформації. На відміну від цього, звичайно, будь-який розробник подумки моделює каталог співробітника як ще одну базу даних, а номер телефону - як частина даних. Як я вже сказав: у користувачів і команди розробників дуже різні ментальні моделі, і ви повинні розуміти модель користувачів, щоб створювати те, що працює в реальному світі.

Коли ви робите щось нове в Інтернеті, ви стикаєтеся з величезною проблемою дизайну: як ви поясните нову концепцію, щоб у користувачів був реальний шанс побудувати правильну інтелектуальну модель сайту?

Дивно, як одна помилка може перешкодити користувачам протягом усього сеансу і змусити їх систематично невірно тлумачити все, що відбувається на сайті. Через невдачі за невдачею вони ніколи не ставлять під сумнів свої основні припущення. Це ще один аргумент на користь відповідності існуючим очікуванням користувачів, коли це можливо. Якщо ви цього не зробите, переконайтеся, що ви чітко пояснюєте, що ви робите, і в той же час розумієте, що зіткнулися з додатковою проблемою небажання користувачів читати дуже багато.

Діючи на ментальних моделях

Розуміння концепції ментальних моделей може допомогти вам зрозуміти проблеми юзабіліті в вашому дизайні. Коли ви бачите, що люди роблять помилки на вашому сайті, причина часто в тому, що вони сформували помилкову ментальну модель. Хоча в цей момент ви не зможете змінити призначений для користувача інтерфейс, ви можете навчити користувачів більш точної ментальної моделі на більш ранній стадії взаємодії з користувачем. Або, можливо, вам доведеться визнати, що користувачі не зрозуміють певні відмінності, а потім припинити робити ці відмінності.

У разі невідповідності ментальної моделі, у вас є два основних варіанти:

  • Наведіть систему у відповідність з ментальними моделями користувачів - за умови, що більшість моделей схожі. Саме такий підхід ми зазвичай рекомендуємо для вирішення проблем ІА: якщо люди шукають щось не в тому місці, перемістіть це туди, де вони шукають. Сортування карт - це корисний спосіб виявити уявну модель інформаційного простору, що дозволяє користувачам відповідним чином спроектувати навігацію.

  • Поліпшите ментальні моделі користувачів, щоб вони більш точно відображали вашу систему. Ви можете зробити це, наприклад, пояснюючи речі краще і роблячи ярлики більш зрозумілими, щоб зробити користувальницький інтерфейс більш прозорим (навіть якщо базова система залишається незмінною).

Інші публікації

Наш блог

Drupal 8. Видалити index.php з URL сторінки

Вирішення проблеми index.php в URL сторінок на сайті Drupal 8

Швидкі посилання: невірний ярлик або вказівка на проблеми з юзабіліті

Ця функція зазвичай має форму списку, що з'являється у верхній правій частині домашньої сторінки або на всіх сторінках интрасети.

3 поради для кращого опису продукту на сайті

Як ми вже говорили, перший закон електронної комерції полягає в тому, що якщо користувач не може знайти продукт, він не може його купити.
Facebook YouTube Instagram Skype Viber Telegram Pinterest